--> ]]>

Yang Mengikuti Perkembangan ♥

04 July, 2011

SORRY KAWAN-KAWAN

SALAM SEMUA..

Rasa macam lama je tak update, sedangkan baru berapa hari..hehek..
Di hujung minggu aku keluar dengan si dia dan kawan-kawan..
Bawa kengkawan jalan kat Sarawak ni sebab diorang datang bercuti kat sini..

So, kami bawa la diorang bersiar-siar kat kuching,sarawak ni..
Aku pun join juga la aktiviti-aktiviti diorang ni... lagi-lagi bab bergambar...haha..
Kiteorang pergi la jalan-jalan kat Tugu Kuching tu firstday tu dan pusing-pusing area tu je...

Dan  Harini, hari ahad, 3 julai 2011, si dia ni rancang nak pergi mendaki gua kat bau.. orang da berpengalaman kan, tu yang mengajak cuba sekali tu.. Yang aku ni pun sebok nak join.. da tau stamina kurang sejak meninggalkan sukan dan aktiviti yang melasakkan ni..

Dia bawa la kiteorg pergi caving dekat Gua pari-pari atau nama englishnya, Fairy Cave dekat Bau, Sarawak..
Perjalanan dari tempat kiteorang, agak-agak dalam sejam gitu la..

Sampai-sampai kat Fairy Cave tu, aku teruja dengan cantik nya gua tu..lagi-lagi dengan orang dok buat rock climbing kat situ.. pergghh, kalau aku, memang takkan berani la sebab aku ni takot tinggi...haha..(kantoi di situ yer)..

So, ready la kami nak caving ni.. nak masuk gua tu, kena panjata tangga berapa tingkat entah..tinggi la jugak.. yang aku ni memang tercungap-cungap penat..haha..kaki da mula start meragam tapi kuatkan la jugak.. yela baru naik tangga nak ke gua tu belom masuk gua lagi da penat..macam mana tuu..hahah

lepas da masuk kawasan gua tu, perggh time ni la aku da mula mengada... mengada sebab penat weyh..
agak banyak la tangga dan agak tinggi-tinggi la tangga kan.. aku siap nak nangis..haha.. sebab penat sangat.. tapi lepas si dia ni cuba cool down kan aku, aku pun okey la lama-lama tu tapi nak amek feel tu agak lama juga la kan..haha..

So far, aku yang first time mendaki gua ni, memang best la.. mencabar aku.. da la gelap giler... 
Tapi sampai jugakla kat puncak tu.. siap bergambar lagi tu..hee..

Okeyla, aku pun penat nak citer panjang-panjang, meh aku share sikit gambar kat korang sal aktiviti masuk dan daki Fariy Cave ni..
-
-
-
Tadddaaa!

 Ini Dia Kuching
Di sini la tempat bermulanya kisah kami..=)


Ni time kat puncak Gua tuu...

Ni dalam gua tu.. Sempat lg weyh bergambar..

Abaikan si Gumuk ini eh..^_^

 Kejadian ALLAH S.W.T.




p/s: Da tengok? hee.. sikit je gamba aku dapat share sebab line tak berapa nak bagus la kan..
Maybe aku akan tidak update untuk beberapa hari sebab aku agakla busy dan busy dan busy.. tapi korang jangan lupe kan aku tau dan blog aku walaupun aku tidak update beberapa hari ni...

Take Care kengkawan...=)

ok bai...!





DAH BACA, SILALAH KOMEN, TERIMA KASIH..=)

4 hamba allah berkata:

ifa azman said...

laaaa....dua2 pkai baju manu..memang la..haha..bkan da puas ke dok sane n bru nk jln2 ka..hehe

Farhah Azman said...

@ifa azman
haha..diam2 sudahh..
mmg lama duk sini tp baru nak berjalan..

Eyka said...

sweet..semoga bahagia ~ :)

Anonymous said...

wah bhagia nyer..suka sy tgok...smoga kekal yer