--> ]]>

Yang Mengikuti Perkembangan ♥

01 July, 2011

TAK PAYAH NAK TINGGI SANGAT LAH...!

Salam semua bloggers yang disayangi..^_^

Tajuk entri aku tu korang agak aku nak cakap tentang apa? Hmm, sebenarnya aku nak cakap tentang perempuan yang suka bersanggul tinggi-tinggi tu..
Tapi aku tekan kan kepada pelajar-pelajar oke..

Aku tengok sekarang ni bukan main tinggi sanggul students kat universiti.. Bukan aku nak kecoh ke apa kan.. Ala.. setakat pergi kampus, nak sanggul tinggi-tinggi baik tak payah.. Kau datang ke kampus nak tunjuk sanggul kau tinggi-tinggi buat apa? nak tarik perhatian pensyarah ke? Pensyarah takde la nak tengok sanggul kau..yang pensyarah nak tengok diri kau datang ke kelas dan buat kerja pa yang di suruh..

Lagi satu, kampus bukan untuk bertanding fashion show yer.. semua macam nak berlawan sanggul sapa paling tinggi.. ada dapat hadiah ke kalau sanggul tinggi-tinggi.. Pastu bukannaya lelaki suka pun tengok sanggul tinggi-tinggi ni.. Kalau nak sanggul tinggi, bole je tapi biar la berpada-pada, tak payahla nak tinggi sangat sampai aku rasa memang tak logik pun tu rambut kau.. aku tengok dah macam bonjol apa kat kepala kau.. 

Lepastu, yang rambut peendek tergedik-gedik nak buat sanggul tinggi.. masalah nya, tinggi tak boleh nak blarr lagi kan..haha.. sumpah lawak dan macam tak logik pun kau buat tinggi-tinggi sangat sanggul tu.. buat yang normal sudah.. 

Dan kita pakai tudung bukan untuk menunjuk sapa lagi cantik dan sapa lagi tinggi sanggul nya kan.. Bila bertudung ni biarlah ikhlas.. Jangan disebabkan fesyen terkini, perempuan yang bertudung semakin cantik, korang pun nak cuba.. bertudung ni bukan untuk berfesyen melampau-lampau tapi bertudung ini untuk menutup rambut kita kan ataupun menutup aurat.. Gitu..

Tak salah pun nak berfesyen dari masa ke semasa tapi agak-agakla tinggi nya tu.. Tak cantik okey..!
Aku pun bersanggul juga tapi sanggul aku yang original punya tapi takde la tinggi dan bonjol macam tu..


( Gambar ini aku no komen la kann..)


p/s: Entri ini aku tak tujukan mana-mana pihak atau individu mana-mana.. ini sekadar ingin kongsi bersama..
Harap yang ada sanggul tinggi-tinggi tu jangan terasa hati yer...


Semoga yang baik, kita ambil iktibar, dan yang tak baik, kita buangkan jauh-jauh..

contoh sanggul tinggi-tinggi sangat gitu  =)




Sumber gambar: Encik Google


DAH BACA, SILALAH KOMEN, TERIMA KASIH..=)

8 hamba allah berkata:

Alya Esprézzo said...

dan juga, HARAM sebenarnya perempuan yg bersanggul tinggi nie..seumpama nak menunjukkan rambut dorg, kalau mcm tu lebih baik tak payah pakai tudung. aku pun ada sanggul jugak, tapi takdelah sanggul yg tinggi menggunung tu..

*wah hari nie sesi ceramah ke apa? abis semua komen aku seakan2 ceramah je nie..tazkirah jumaat! T__________T

Farhah Azman said...

@Alya Esprézzo

terima kasih kerana menambah yer..hehe
mmg betol pun..
haha..takzirah jumaat ehh.. ape lagi alya, buat la takzirah jumaat kat blog alya..haha

Azhafizah[フィザ] said...

tazkirah di hari jumaat..selalunyer macam tu lah yang kiter jumpe..sumernyer untuk berfesyen bukan sebaliknyer..-_-'

Farhah Azman said...

@Azhafizah[フィザ]

Tau takpe fiza..
bukan nak hentam orang ke ape kan, tapi memang da kenyataan.. huhu

Namee Roslan said...

heee..tapi namee kalau pakai tudung..sanggul tengah2..itu kira tinggi x?? :)

Cik Jannah said...

dunia akhir zaman kan? doa semoga mereka dapat hidayah..

ashafanie said...

nak singgah komen jugak..hehe
sanggul yg melampau mcm gambar di ats memang mnyakitkan mata. ntah pape kan, kalau rambut pnjang skali pun, ada cra ikat rmbut tu , nk snggul pon jgn la tggi mnggunung smpai cm tu..pkai tdung skdar mnutup aurat dah la..xpyh brfeseyn sgt

WidadCutieyGirlZ StorY said...

bukan nyer cantik pon tinggi..biasa2 sudah kan.. kan lagi berkat. widad pon tak tau ape best sgt pakai tinggi2 ni..Nak tanyer spe yang pakai?? tak berat ker??/