--> ]]>

Yang Mengikuti Perkembangan ♥

21 June, 2011

TANDA LELAKI MERAJUK!!

a) Diam Seribu Bahasa

Dia diam je sepanjang bersama kita. Walaupun kita bercakap dengannya, dia hanya mengiyakan atau dia anggukkan kepalanya jer. Dia sikit pun tak layan kita seperti sebelum ni. Kalau dia layan p0n mesti macam nak tak nak je..mcm terpaksa la kan..

 b) Buat Tak Tahu

Dia akan buat tak tau dengan kita. Jika kita minta tolong dengan dia seperti tolong kemaskan meja ke or dia buat acuh tak acuh je...huhu..Paling teruk, dia buat-buat tak dengar..dan macam kita ni tak wujud la kan..

c) Menolak Untuk Makan Bersama

Bila lelaki merajuk biasanya dia tak nak jumpa kita atau face to face dengan kita. Dia akan bagi alasan seperti "awak makan la dulu, saya kenyang lagi la....lagipun, saya dah makan dengan kawan saya tadi"..(bajet da makan la kan tp sebenarnya tak makan pn lagi..haha)

d) Masam Muka

Tindakan yang ni ialah tindakan yang paling kita geram. :!!!!:Dah lah tak nak cakap ngan kita dah tu nak tarik-tarik muka pulak. Tak puas hati la konon. Tapi adat la kalau orang dah merajuk. Perempuan pun lebih kurang je tu...btol tak?hee

e) Baca Surat Khabar

Bab ni memang tabiat orang lelaki. Tapi kalau surat khabar tu dibaca banyak kali tanpa sebab maknanya jiwa dia tak tenteram & ada sesuatu yang mengganggu diri dia. Lagi-lagi pulak kalau tengah-tengah malam buta. 

f) Menonton Televisyen Hingga Lewat Malam

Dia akan tengok tv tu sampai larut malam walaupun rancangan tu bukan rancangan kegemaran dia. Mata dia di tv tapi hatinya ke lain. Kita kena peka beb! 

g) Keluar Rumah Tanpa Beritahu

Ada lelaki yang tak akan memberitahu mana dia nak pergi. Nak protes la tu kononnye. Kita jangan paksa dia untuk menjawab pertanyaan kita kerana confirm dia akan buat tak tau je!  

h) Matikan Telefon Bimbit

Hah, ni satu lagi tabiat lelaki. Dia tak suka diganggu bila perasaannya tengah marah. Untuk mengelakkan kita mengganggu dia, dia akan matikan telefon bimbit dia & bagi alasan low bateri kunun. Alasan dia satu je, dia tak mahu dengar suara kita takut perasan marahnya lagi kuat...Alaa, bila dah rindu call jugak last-lastnyer....(tp perempuan pun ade gak kan wat mcm ni..hee)

i) Enggan Tidur Bersama
Ini bg yg dah married la..   kalau merajuk tu, tak nak tido dlm bilik, alasannya dlm bilik tu panas konon..   lg satu, kalau pun sebilik, tp posisi tido pun berlainan arah  sbb apa, tak nak nampak muka berdepan2...

*Ehem, Betul ke tu wahai jejaka sekalian? hee.. or kepada girls, penah ke alami macam ni..hehe..
Lelaki pun kuat merajuk juga kan..haha..(joking)

p/s: share- share la ye.. hee.. 
Selamat membaca..:)

Info di ambil dari sini ..:)



DAH BACA, SILALAH KOMEN, TERIMA KASIH..=)

2 hamba allah berkata:

fyna ahmad said...

hehehe..
mcm tue ka.



jemput singgah belog fyna.
ade segmen.
:)

anismelon said...

huu..xkawin lg..ngeeee..and kalo bf pon..susah na tngk dye majuk..:)