--> ]]>

Yang Mengikuti Perkembangan ♥

11 June, 2011

Movie Movie Movie

Ehem, sejak kembalinye aku di Kampus..
Hobi aku mcm biasa adalah tgk movie n kumpul movie bile time da taktau nk watpe n bile takde kls..
So,aku ni bile kat hometown aku,aku jrg nk tgk movie or g tgk wyg ke ape kan.. sbb aku prefer spend time ngn family..ye ar bebulan2 jauh dri family then bile da blk umh tu,kne la aku spend time btol2 ngn family,.. kalau tidak, ujung2 aku menangis n home sick nk family aku..hhaha... (manja gile ngn papa n mama aku sbnanye, da la anak pertama, wat malu je ngn adik2 aku..hahak..)

So,bru2 ni, membe aku de kasi aku movie.. movie ape..? nak tau tak? movie yg tak pnh aku terlintas d fikiran yg aku akn tgk..haha.. movie CUN ... (sdgkan movie ni da lme dtygkan n da abis dtygkan pn, tp tak tgk pn lg...hahah)  Pelakon utama nye adalah pelakon hot itu... --> Maya Karin n Remy Ishak.. First mse citer ni kuar,takde lak aku terhegeh nk tgh mcm aku terhegeh sgt nk tgk NUR KASIH..:))
Tp disebabkan aku da mmg tahap bosan mcm ape da, so aku layan kan je la.. mula2 tu ingt tak best la movie ni.. rupenyer leh thn gak ar movie ni.. Lawak je citer ni..hahak..:))
Ade gak romantik2, n sedih2 p ade.. tp g best time lawak la..haha.. sweet je  dorg..
Da larh si Maya Karin tu superb n si Remy Ishak tu lak mmg superb gak.. bile da dgandingkan,mcm comel je..haha.. 

Ni poster movie CUN tu..

p/s: kpd seesiapa lom tgk tu, g ar tgk.. bg aku okela..aku lyn je..hehehe
-
-
-
Erm, ok, then, pas aku da abis tgk movie tu, aku pn p la pasang tv.. dok tkr2 channel la time ni sbb taktau nk tgk citer pe lg.. tibe2 aku pn tkr channel tv2.. 
Time aku ushar2 cite tu,mcm best je,.. so aku pn try la tgk sikit.. dri try tgk, jdk tgk trus..haha
Punye la lawak giler cite ni..adeh2.. bg aku lawak la..bangang2 pn ade..
Tajuk citer tu, Abang Mat Salleh Gelap.. yg tlh dilakonkan oleh Raja Farah dan Fauzi Nawi..
Citer ni pasal ssorg pmpuan nama nina(raja farah), dye ni kire bajet nk kapel n kawen ngn mat salleh la..
Mmg dye dpt mat salleh tu tp last2 kne tipu mati2, mamat tu songlap duet dye.. Pastu kecewa la si nina ni.. tp tak serik2 lg tu, leh lak dye kapel ngn mamat negro lak.. mak dye ade la nasihat dye,lau nk cri laki,pilih la yg mata itam,rambut itam n kulit pn itam,haha..tp maksud maknye tu kat lelaki melayu..tp si nina ni leh lak pilih si negro ni.. mmg la negro pe smua itam kan,dri mata,kpala,muka smua la itam..haha..
Then,si nina ni p la bwk mamat tu jmpe mak dye.mmg le mak dye tu terkejut.. mak dye kata org minyak mana lak yg dtg umh dye tu,upenye...--> bf si nina ni..mak dye mmg latak ske sgt..
Tp dlm si nina ni dok terhegeh ngn org asing ni, ade laki nama Murad(Fauzi Nawi) suke kan dye sejak skola lg tp nina ni tak ske berkapel ngn melayu sbb da trauma.. asyek dipermainkan.tu yg dye pilih org asing..
Tp lepas da mcm2 berlaku kat nina ni sjk dye bercinta ngn mat salleh n mat gelap ni, last2 jatuh cinta jgk la dye kat murad tu.. mmg heppy sgt  la si murad ni..haha..
Sbnanye pnjg aku nk bercerita akn tetapi mata aku ni da nk tertutup da..so mengantok already..huahua...
Okela kawan2,meh tido jom.. Sok aku nak masak nasi lemak..haha.. nk join mkn? jom2,dtg umh aku meh...haha
Before that, meh aku tunjuk poster ABANG MAT SALLEH GELAP ni..



** Oke la, rajin2 la jenguk2 blog aku yg tak seberapa ni..:)
Rajin2 la komen ye..
oke,kite jmpe lg nti..buhbye..
Selamat mlm n assalamualaikum... <3



DAH BACA, SILALAH KOMEN, TERIMA KASIH..=)

0 hamba allah berkata: